Articole generale Alimentatia corecta a unui dansator

Publicat in mai 1st, 2013 | de Roli

2

Alimentatia corecta a unui dansator

Alimentatia corecta a unui dansatorCei care au participat macar la un curs de dans, stiu bine ca dansul presupune si efort, iar alimentatia corecta a unui dansator este foarte importanta. Sunt foarte putini dansatori care tin cont de alimentatia corecta, desi rezultatele pe care le putem obtine sunt incredibile. De cate ori nu v-ati trezit dimineata si v-ati simtit fara energie? De cate ori ati venit de la munca / scoala si simteati ca nu mai aveti chef de nimic? Daca sunteti putin atenti la alimentatia corespunzatoare, cu siguranta aceste lucruri vor disparea. In timp ce depunem efort, consumam multa energie, pe care ulterior daca nu o recompletam, ne simtim obositi.

Hidratarea este foarte importantaHidtratarea este foarte importanta

Cu siguranta ati mai auzit multe persoane care sustin ca e foarte important sa beti lichide in timpul cursurilor de dans, dar mai ales dupa. Consumand lichide in permanenta, putem sa ne mentinem nivelul de hidratare, evitand astfel deshidratarea. Cum bine stim, corpul nostru contine 70% apa, din care este eliminata o cantinate semnificativa prin transpiratie. Acesta este principalul motiv pentru care este recomandat sa consumam multe lichide, cel putin 2 litri pe zi, in special in lunile calde, indiferent de intensitatea efortului pe care il depunem.

Efort pe stomacul golNu depuneti niciodata efort cu stomacul gol

Este foarte important ca inainte sa depuneti efort, sa consumati cateva alimente pline de carbohidrati pentru a va putea asigura „carburantul” pentru intregul curs de dans. In niciun caz nu consumati alimente pline de proteine, deoarece acestea cauzeaza probleme de digestie, oferind doar disconfort. Unele dintre cele mai recomandate mancaruri sunt carnea de curcan, carnea de pui, carnea de vita, oul fiert si bineinteles ca si desert un fruct, de exemplu strugurii.

Ce mancam dupa antrenament?

Piramida alimentaraAlimentatia dupa antrenament sau curs de dans este chiar mai importanta decat cea de inainte, deoarece corpul vostru a cam consumat toata energia pe care i-ati oferit-o inainte, iar acum, organismul trebuie sa se refaca. Este foarte important ca in prima ora dupa terminarea depunerii efortului sa ii oferim corpului substantele nutritive pe care le necesita, astfel putem recapata energia si putem ajuta muschii sa-si revina. Cel mai recomandat dupa un atrenament intens este in primul rand un pahar de lapte care contine multe substante care vor ajuta corpul vostru sa-si revina. Mancarea de dupa antrenament trebuie sa fie una usoara, si totusi bogata in carbohidranti si proteine. Cateva exemple de mancaruri ar fi oua si suc de portocale, salata de legume cu pui sau peste sau in cazul in care sunteti mai pofticiosi, se poate o friptura slaba cu salata asortata.

Cele mentionate anterior sunt doar cateva recomandari, pe langa ele mai sunt multe alte alimente care va vor ajuta sa va recapatati energia zilnica. In cazul in care mai aveti si voi recomandari, sau doriti sa impartiti cu noi o reteta proprie, asteptam comentariile la acest articol. Pofta buna si spor la dans!


Vizualizari: 815 vizualizari

Taguri: , , ,


Articole asemanatoare:

Cursuri de dans Hip Hop i...
Cei care iubesc dansul si...
Cursuri de balet clasic i...
Pentru cei care s-au gand...
Scoala de dans Exotic Dre...
Scoala de dans Exotic Dre...
Cursuri de streetdance cu...
Coregraful Mircea Ecxarcu...
Cursuri de dans in Timiso...
Incepand cu data de 12 Ma...
Cursuri de vara pentru co...
La Sena Studio Balet ince...

Despre Autor

Un tanar pasionat de dans, care a creat aceasta pagina cu scopul de a ajuta comunitatea dansatorilor din Romania, publicand si promovand diferite informatii legate de tot ceea ce inseamna dans in aceasta tara.


2 Responses to Alimentatia corecta a unui dansator

  1. clara spune:

    Vreau si eu sa fac hip hop dar in buzau vreau intro trupa.ma poate ajuta cineva

Lasă un răspuns către Roli Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Back to Top ↑

hits counter